Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara

nahoru >

Bedekr Plzní Ladislava Sutnara

pondělí, 04 březen 2019 13:42

U příležitosti stodvacátého výročí narození Ladislava Sutnara připravila Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara ZČU v Plzni projekt, kterým chce docílit popularizaci díla tohoto významného umělce u široké veřejnosti v místě jeho rodiště i posledního odpočinku, v Plzni. Cílem projektu bylo vytvoření virtuální mapy míst, jenž jsou spjata s osobností Ladislava Sutnara v Plzni, a která by mohla veřejnost systematicky objevovat.

Mapa ve formě jednoduché on-line aplikace s animacemi určenými pro PC/tablet/mobilní telefon představuje šest plzeňských míst spojených se Sutnarem. Veřejnosti aplikace představí neobvyklé propojení virtuálních Sutnarovských artefaktů v historickém kontextu s reálnou současnou podobou městských lokací. Využívá přitom principy tvořivé hravosti, která byla příznačná pro Sutnarův styl práce a pro jeho schopnost podněcovat zájem o vizualitu nejen u expertů, ale také u nejširší veřejnosti.

Mapu je možné nalézt zde a je možné ji spustit v jakémkoliv prohlížeči. Návštěvník skrze animace vstupuje do virtuální mapy Plzně, kde postupně prochází šesti místy, která zasáhla do života Ladislava Sutnara. Na každém z těchto míst jsou tři hravé animace, jejichž autory jsou studenti Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara. Poté, co uživatel rozklikne všechny tři animace u každého místa, zobrazí se mu text s informacemi o jednotlivých lokalitách. Celá aplikace má také anglickou a německou mutaci.

Animace vznikaly v ateliéru Animované a interaktivní tvorby pod vedením prof. Jiřího Barty a MgA. Vojtěcha Domlátila. Autory jsou jmenovitě studenti: Ondřej Lazar - Katedrála sv. Bartoloměje, Tereza Blažejová - Rodný dům Ladislava Sutnara, Leoš Matějček - 1. česká reálka v Plzni, Tereza Šimanovská - Galerie Ladislava Sutnara, Marina Kudinová – Sutnarka, Martina Holcová - Hrob Ladislava Sutnara.

Jejich příběhy vybízí návštěvníky, aby se vydali po stopách designéra a umělce Ladislava Sutnara a objevili tak tajemství míst s ním spjatých. Bedekr (průvodce) nabízí interaktivní herní plán a putování v něm je možné spojit s opravdovou procházkou po městě. Bedekr vznikl za finanční podpory města Plzně.

Realizátor projektu: Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara ZČU v Plzni
Ve spolupráci s: Fakulta aplikovaných věd ZČU v Plzni - Ing. Michal Kratochvíl a Město Plzeň
Autoři textů: Ing. arch. Petr Klíma a Mgr. Jindřich Lukavský, Ph.D.
Vedoucí projektu: Pavel Liška
Grafika: Matěj Matouš
Programing: blackfish.digital, Lukáš Caldr
Editor: Mgr. MgA. Zdeňka Kučerová

 

Mapa ve formě jednoduché on-line aplikace s animacemi určené pro PC/tablet/mobilní telefon představuje 6 plzeňských míst spojených se Sutnarem. Veřejnosti aplikace představí neobvyklé propojení virtuálních Sutnarovských artefaktů v historickém kontextu s reálnou současnou podobou městských lokací. Využívá  přitom principy tvořivé hravosti, která byla příznačná pro Sutnarův styl práce a pro jeho schopnost  podněcovat zájem o vizualitu nejen u expertů, ale také u nejširší veřejnosti.

Mapu je možné nalézt na adrese: https://bedekr.fdu.zcu.cz a je možné ji spustit v jakémkoliv prohlížeči. Návštěvník skrze animace vstupuje do virtuální mapy Plzně, kde postupně prochází šesti místy, která zasáhla do života Ladislava Sutnara. Na každém z těchto míst jsou tři hravé animace, jejichž autory jsou studenti Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara. Poté, co uživatel rozklikne všechny tři animace u každého místa, zobrazí se mu text s informacemi o jednotlivých lokalitách. Celá aplikace má také anglickou a německou mutaci.

Animace vznikaly na Sutnarce pod vedením prof. Jiřího Barty a MgA. Vojtěcha Domlátila v Ateliéru animace a interaktivní tvorby. Autory jsou jmenovitě studenti: Ondřej Lazar - Katedrála sv. Bartoloměje, Tereza Blažejová - Rodný dům Ladislava Sutnara, Leoš Matějček - 1. česká reálka v Plzni, Tereza Šimanovská - Galerie Ladislava Sutnara, Marina Kudinová – Sutnarka, Martina Holcová - Hrob Ladislava Sutnara.

Jejich příběhy vybízí návštěvníky, aby se vydali po stopách designéra a umělce Ladislava Sutnara a objevili tak tajemství míst s ním spjatých. Bedekr (průvodce) nabízí interaktivní herní plán a putování v něm je možné spojit s opravdovou procházkou po městě. Bedekr vznikl za finanční podpory města Plzně.

Naposledy změněno úterý, 05 březen 2019 14:28

FUD bile logocz

eu

evropská unie

evropský fond pro regionální rozvoj

investice do vaší budoucnosti

sociální sítě

facebook

instagram

youtube

 

adresa

univerzitní 28, 306 14 plzeň

www.fdu.zcu.cz

GPS: 49°43'30.7"N 13°20'54.7"E