Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara

nahoru >

akce UUD archiv

SHAPES

Výstava SHAPES zahájí v galerii v letošním roce projekt Ladislav Sutnar 120 let. Na podzim si totiž připomeneme kulaté výročí narození této významné osobnosti. Cílem projektu je přiblížit široké veřejnosti dosud neznámou tvář Sutnarova pedagogického i tvůrčího odkazu a zároveň popularizovat město Plzeň, rodiště této významné umělecké osobnosti,podobně, jako se tomu děje v případě architekta Adolfa Loose.

Ladislav Sutnar byl nejen geniální umělec a teoretik, ale také skvělý pedagog v tradici Komenského „Schola ludus" (škola hrou). Dosvědčuje to jeho přímá aktivita na poli vzdělávání k vizuální gramotnosti (publikace Visual Design in Action, spolupráce na knihách Malá vlastivěda, Fotografie vidí povrch, či návrh knihy World of Shape). Jeho didaktické principy jsou využívány i v současnosti například ve výuce prof. R. Rogera Remingtona či Stevena Hellera v USA, ale i u dalších významných zahraničních i tuzemských pokračovatelů jeho odkazu.

Právě v návrhu didaktické knihy - The World of Shape lze rozpoznat Sutnarův pedagogický talent. V úvodu autor píše: „Všichni žijeme v nekonečném světě tvarů. Všechno kolem nás má tvar. Vy sami máte tvar. Váš stín je také tvar: některým tvarům dává vzniknout příroda. Jiné vytváří člověk. Určité tvary jsou jednoduché. Další mohou být obtížně zjistitelné. Pohled na některé z nich vás potěší. K jiným pocítíte odpor. Ale každý tvar vypráví nějaký příběh!" Kniha měla pomoci rodičům dětí porozumět tvarům, s nimiž činíme zkušenost v každodenním životě. Ladislav Sutnar pro ni ale nikdy nenašel vydavatele.

Po takřka půl století se k Sutnarově snaze vrátili studenti z FDULS a pokusili se jít v autorových stopách. Na výstavě naleznete práce studentů Grafického designu pod vedením doc. ak. mal. Ditty Jiřičkové a doc. MgA. Kristiny Fišerové, která je autorkou koncepce celé výstavy. Bude zde vystavena také tvorba studentů Mediální a didaktické ilustrace, jež vznikla pod vedením akad. mal. Renáty Fučíkové a MgA. Ing. Václava Šlajcha., a práce studenta ateliéru Ilustrace a grafiky pod vedením prof. ak. mal. Mikoláše Axmanna. Několik prací zde představí také ateliéry Užité fotografie a Animované a interaktivní tvorby a Intermédií.

Na vernisáži bude oficiálně představena kniha Pocta Sutnarovi, tvořená díly studentů ateliéru Užitá fotografie. Studenty vedli MgA. Vojtěch Aubrecht a prof. Mgr. Štěpán Grygar, autorem grafické úpravy knihy je doc. ak. mal. František Steker.

Přijďte sami posoudit, jak se studenti s poměrně náročným úkolem vypořádali.

Těšíme se s vámi na shledanou v celém Sutnarovském roce 2017!

Výstava SHAPES zahájí v galerii v letošním roce projekt Ladislav Sutnar 120 let. Na podzim si totiž připomeneme kulaté výročí narození této významné osobnosti. Cílem projektu je přiblížit široké veřejnosti dosud neznámou tvář Sutnarova pedagogického i tvůrčího odkazu a zároveň popularizovat město Plzeň, rodiště této významné umělecké osobnosti,podobně, jako se tomu děje v případě architekta Adolfa Loose.

Ladislav Sutnar byl nejen geniální umělec a teoretik, ale také skvělý pedagog v tradici Komenského „Schola ludus" (škola hrou). Dosvědčuje to jeho přímá aktivita na poli vzdělávání k vizuální gramotnosti (publikace Visual Design in Action, spolupráce na knihách Malá vlastivěda, Fotografie vidí povrch, či návrh knihy World of Shape). Jeho didaktické principy jsou využívány i v současnosti například ve výuce prof. R. Rogera Remingtona či Stevena Hellera v USA, ale i u dalších významných zahraničních i tuzemských pokračovatelů jeho odkazu.

Právě v návrhu didaktické knihy - The World of Shape lze rozpoznat Sutnarův pedagogický talent. V úvodu autor píše: „Všichni žijeme v nekonečném světě tvarů. Všechno kolem nás má tvar. Vy sami máte tvar. Váš stín je také tvar: některým tvarům dává vzniknout příroda. Jiné vytváří člověk. Určité tvary jsou jednoduché. Další mohou být obtížně zjistitelné. Pohled na některé z nich vás potěší. K jiným pocítíte odpor. Ale každý tvar vypráví nějaký příběh!" Kniha měla pomoci rodičům dětí porozumět tvarům, s nimiž činíme zkušenost v každodenním životě. Ladislav Sutnar pro ni ale nikdy nenašel vydavatele.

Po takřka půl století se k Sutnarově snaze vrátili studenti z FDULS a pokusili se jít v autorových stopách. Na výstavě naleznete práce studentů Grafického designu pod vedením doc. ak. mal. Ditty Jiřičkové a doc. MgA. Kristiny Fišerové, která je autorkou koncepce celé výstavy. Bude zde vystavena také tvorba studentů Mediální a didaktické ilustrace, jež vznikla pod vedením akad. mal. Renáty Fučíkové a MgA. Ing. Václava Šlajcha., a práce studenta ateliéru Ilustrace a grafiky pod vedením prof. ak. mal. Mikoláše Axmanna. Několik prací zde představí také ateliéry Užité fotografie a Animované a interaktivní tvorby a Intermédií.

Na vernisáži bude oficiálně představena kniha Pocta Sutnarovi, tvořená díly studentů ateliéru Užitá fotografie. Studenty vedli MgA. Vojtěch Aubrecht a prof. Mgr. Štěpán Grygar, autorem grafické úpravy knihy je doc. ak. mal. František Steker.

Přijďte sami posoudit, jak se studenti s poměrně náročným úkolem vypořádali.

Těšíme se s vámi na shledanou v celém Sutnarovském roce 2017!

  • vernisáž středa, 08 březen 2017
  • od čtvrtek, 09 březen 2017
  • do sobota, 01 duben 2017

Autonomní automobil

Práce vybraných studentů magisterského studia oboru design vzniklé pod vedením finského designera Eero Kankainena. Tento designér je absolventem Royal College of Art a jako zaměstnanec známého italského designerského studia se podílel na návrzích vozů mnoha světových automobilek firmu Ferrari nevyjímaje. Nyní pracuje v české firmě Aufeer Design v Mladé Boleslavi, která úzce spolupracuje s firmou Škoda-Auto, ale spolupracují také s firmou Škoda Transportation v Plzni.

Tématem prací je návrh vzhledu autonomního auta v nedaleké budoucnosti. Toto téma se stává čím dál více diskutované v odborných kruzích automobilového průmyslu a naší studenti pod vedením zkušeného designera představují své vize.

Práce vybraných studentů magisterského studia oboru design vzniklé pod vedením finského designera Eero Kankainena. Tento designér je absolventem Royal College of Art a jako zaměstnanec známého italského designerského studia se podílel na návrzích vozů mnoha světových automobilek firmu Ferrari nevyjímaje. Nyní pracuje v české firmě Aufeer Design v Mladé Boleslavi, která úzce spolupracuje s firmou Škoda-Auto, ale spolupracují také s firmou Škoda Transportation v Plzni.

Tématem prací je návrh vzhledu autonomního auta v nedaleké budoucnosti. Toto téma se stává čím dál více diskutované v odborných kruzích automobilového průmyslu a naší studenti pod vedením zkušeného designera představují své vize.

klauzury 1/17

V pondělí 30. ledna 2017 v 16 hodin otevřeme klauzurní výstavu studentů Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni. V budově fakulty bude do 15. února 2017 ke zhlédnutí výběr prací více než šesti set studentů.

Výsledky samostatných klauzurních úkolů a část práce za semestr představí všechny bakalářské i magisterské obory. Přiblížena bude náplň a úroveň studentů všech ateliérů - Mediální a didaktická ilustrace, Komiks a ilustrace pro děti, Kniha a tvarování papíru, Grafický design, Vizuální komunikace, Ilustrace a grafika, Malba, Animovaná a interaktivní tvorba, Multimédia, Nová média, Intermédia, Užitá fotografie, Socha a prostor, Keramika, Design oděvu, Design obuvi a módních doplňků, Průmyslový design, Produktový design, Interiérový design a Design kovu a šperku.

Výstava je vhodná nejen pro zájemce o umění, ale i pro zájemce o studium na Sutnarce nebo zaměstnavatele hledající odborné pracovníky ze zmíněných oborů.

Výstavu je možné navštívit každý všední den od 8 do 20 hodin. Upozorňujeme návštěvníky, že v prvním týdnu /30.1. - 2.2./ budou zároveň v prostorách výstavy probíhat klauzurní postupové zkoušky, a proto berte ohled na studenty a jejich zkušební komise.

V pondělí 30. ledna 2017 v 16 hodin otevřeme klauzurní výstavu studentů Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni. V budově fakulty bude do 15. února 2017 ke zhlédnutí výběr prací více než šesti set studentů.

Výsledky samostatných klauzurních úkolů a část práce za semestr představí všechny bakalářské i magisterské obory. Přiblížena bude náplň a úroveň studentů všech ateliérů - Mediální a didaktická ilustrace, Komiks a ilustrace pro děti, Kniha a tvarování papíru, Grafický design, Vizuální komunikace, Ilustrace a grafika, Malba, Animovaná a interaktivní tvorba, Multimédia, Nová média, Intermédia, Užitá fotografie, Socha a prostor, Keramika, Design oděvu, Design obuvi a módních doplňků, Průmyslový design, Produktový design, Interiérový design a Design kovu a šperku.

Výstava je vhodná nejen pro zájemce o umění, ale i pro zájemce o studium na Sutnarce nebo zaměstnavatele hledající odborné pracovníky ze zmíněných oborů.

Výstavu je možné navštívit každý všední den od 8 do 20 hodin. Upozorňujeme návštěvníky, že v prvním týdnu /30.1. - 2.2./ budou zároveň v prostorách výstavy probíhat klauzurní postupové zkoušky, a proto berte ohled na studenty a jejich zkušební komise.

  • vernisáž pondělí, 30 leden 2017
  • od úterý, 31 leden 2017
  • do středa, 15 únor 2017

Ilustrace - průřez tvorbou Renáty Fučíkové

Renáta Fučíková je od loňského roku cennou posilou v ateliéru Mediální a didaktické ilustrace na Sutnarce. Její tvorba je zaměřena převážně na ilustrace dětských knih, nebo autorské obrázkové knihy, jejichž tématem bývají historické osobnosti. Renáta Fučíková spolupracuje s českými i zahraničními nakladatelstvími, pravidelně vystavuje doma i v zahraničí a je držitelkou mnoha národních i mezinárodních ocenění. Nyní se představí v Plzni, v domovské galerii Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara.

V roce čtyřsetletého výročí úmrtí Williama Shakespeara (1564-1616) mu vzdává hold také renomovaná ilustrátorka a autorka knih pro děti a mládež Renáta Fučíková. Dvanáct Shakespearových nejznámějších her převyprávěla svěžím stylem pro dnešní mladé čtenáře a jejich rodiče. Věděli jste, že královna Alžběta skrývala jizvy pod nánosem jedovatého pudru? A že v Shakespearově době Londýn mořila malárie, roznášená komáry z Temže? Těšte se na barvitý obraz evropské pozdní renesance zprostředkovaný nejen textem, ale také 400 originálními ilustracemi! Výpravná publikace je první z nové ediční řady Vyšehradu Největší dramatici. Následují Molière a Čechov.

„Shakespearovy hry nás oslovují především tím, že vyprávějí strhující příběhy," píše Fučíková v úvodu knihy, „jsou zrcadlem lidských vášní, proher i vítězství. Shakespeare ve svých hrách jen málokdy použil původní zápletku, většinou se opíral o zprostředkovaná vyprávění, o záznamy z kronik, nebo dokonce o cizí díla. Mistrovsky je však pospojoval, doplnil o nové podrobnosti a scény proložil zásadními monology. Myslel i na zábavu: humornými postavami dokázal pobavit obecenstvo i uprostřed tragédie."
Divadelní historici a badatelé se dodnes přou, zda mohl být Shakespeare skutečně autorem všech svých 38 her. Kde by mohl muž pocházející
z nevýznamné rodiny ze střední Anglie načerpat tolik znalostí z historie
a literatury? Odkud by znal dvorské intriky? Jak by vedle hraní na jevišti vůbec stihl všechno napsat? Nepodepisoval svým jménem dílo někoho jiného, třeba vzdělaného královnina dvořana? Nebo dokonce vzdělané dámy? Na tyto otázky Fučíková odpověď nehledá. Nezkoumá Shakespearův život a autorství. Podává však obraz Shakespearovy doby.

Královna Alžběta skrývala jizvy pod nánosem jedovatého pudru
Autorka hry převyprávěla tak, aby oslovily především starší školní děti. Kvůli nim jednotlivé hry doplnila o krátká vyprávění o životě v Shakespearově době: o královnách a králích, o šermířích i chůvách, o válkách, popravách, o výchově, o zábavě, o zámořských výpravách i o nemocech: Dva roky před Shakespearovým narozením vypukla epidemie neštovic. Onemocněla i královna, bylo jí tehdy devětadvacet let. Po prodělané nemoci jí zůstaly na těle a obličeji drobné jizvičky. I proto si Alžběta pokrývala tvář silnou vrstvou bílého líčidla. Dělaly to v její době i jiné dámy. Netušily však, že za žádoucí bílou pleť platí vysokou daň: pomalu se otravovaly olovem, které bylo hlavní složkou bílého pudru.

Londýn mořila i malárie, roznášená komáry z řeky Temže a z okolních bažin. Děsivou metlou byl tyfus. Přenášely ho vši ve svých výkalech. Zavšivený člověk se usilovně drbal, někdy až do krve. Drobnými rankami mu vstoupila nákaza do krevního řečiště a předala smrtelné onemocnění. Tyfus zřejmě mohl i za Shakespearovu smrt.

Co Shakespearovy hry prozrazují o jeho životě
Jádro knihy tvoří převyprávění Shakespearových nejznámějších her, které autorka uspořádala podle data jejich vzniku. Díky tomu z nich můžeme vyčíst vývoj Shakespearova stylu i jisté zvraty v jeho životě. Stejně jako k mládí patří láska, knihu otevírají Shakespearovy rané hry – komedie o hubaté nevěstě Zkrocení zlé ženy a tragédie nešťastných milenců Romeo a Julie. Následuje série komedií, které psal oblíbený autor už na zakázku: Sen čarovné noci, Mnoho povyku pro nic a Jak se vám líbí. Mezi nimi se skví Benátský kupec, hra o půjčování peněz, o dluzích a lichvářích; Shakespeare musel ve zralém věku často řešit svou finanční situaci. Tragédii Hamlet napsal Shakespeare po smrti svého syna; zabývá se pomíjivostí života a konečností smrti. Následuje snad nejrozvernější komedie Večer tříkrálový a po ní už jen samé truchlohry – díla stárnoucího autora: Othello vypráví o žárlivosti, Macbeth o tyranovi, Král Lear o nevděku dětí. Poslední hra v tomto výběru je jakoby z jiného těsta: báchorka z tajemného ostrova nazvaná Bouře. Shakespeare se v ní loučí s divadlem i se svým pozemským bytím.

Renáta Fučíková (1964) byla za svou tvorbu mnohokrát oceněna v zahraničí i doma (zápis na čestnou listinu IBBY, cena na bienále ilustrací v Teheránu, nominace na cenu Astrid Lindgren, ocenění Zlatá stuha, cena White Raven od International Jugendbibliothek, cena Ministra školství ČR, trojnásobná nominace na cenu Magnesia Litera). Mezi její nejvýznamnější autorské tituly, které doprovodila výpravnými ilustracemi, patří Historie Evropy – Obrazové putování, série životopisných knih Karel IV., T. G. Masaryk, J. A. Komenský, Antonín Dvořák, Ludmila a Václav, Hus a Chelčický a kniha 189 příběhů města a lidí Praha v srdci. Ilustrovala též knihy Václava Cílka, Aleny Ježkové, Josefa Krčka a mnoha dalších autorů. Ilustrace Renáty Fučíkové vycházejí i v zahraničních publikacích, například ve Francii, v Německu, v Jižní Koreji, v Polsku či v USA.

nakladatelství Vyšehrad

Renáta Fučíková je od loňského roku cennou posilou v ateliéru Mediální a didaktické ilustrace na Sutnarce. Její tvorba je zaměřena převážně na ilustrace dětských knih, nebo autorské obrázkové knihy, jejichž tématem bývají historické osobnosti. Renáta Fučíková spolupracuje s českými i zahraničními nakladatelstvími, pravidelně vystavuje doma i v zahraničí a je držitelkou mnoha národních i mezinárodních ocenění. Nyní se představí v Plzni, v domovské galerii Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara.

V roce čtyřsetletého výročí úmrtí Williama Shakespeara (1564-1616) mu vzdává hold také renomovaná ilustrátorka a autorka knih pro děti a mládež Renáta Fučíková. Dvanáct Shakespearových nejznámějších her převyprávěla svěžím stylem pro dnešní mladé čtenáře a jejich rodiče. Věděli jste, že královna Alžběta skrývala jizvy pod nánosem jedovatého pudru? A že v Shakespearově době Londýn mořila malárie, roznášená komáry z Temže? Těšte se na barvitý obraz evropské pozdní renesance zprostředkovaný nejen textem, ale také 400 originálními ilustracemi! Výpravná publikace je první z nové ediční řady Vyšehradu Největší dramatici. Následují Molière a Čechov.

„Shakespearovy hry nás oslovují především tím, že vyprávějí strhující příběhy," píše Fučíková v úvodu knihy, „jsou zrcadlem lidských vášní, proher i vítězství. Shakespeare ve svých hrách jen málokdy použil původní zápletku, většinou se opíral o zprostředkovaná vyprávění, o záznamy z kronik, nebo dokonce o cizí díla. Mistrovsky je však pospojoval, doplnil o nové podrobnosti a scény proložil zásadními monology. Myslel i na zábavu: humornými postavami dokázal pobavit obecenstvo i uprostřed tragédie."
Divadelní historici a badatelé se dodnes přou, zda mohl být Shakespeare skutečně autorem všech svých 38 her. Kde by mohl muž pocházející
z nevýznamné rodiny ze střední Anglie načerpat tolik znalostí z historie
a literatury? Odkud by znal dvorské intriky? Jak by vedle hraní na jevišti vůbec stihl všechno napsat? Nepodepisoval svým jménem dílo někoho jiného, třeba vzdělaného královnina dvořana? Nebo dokonce vzdělané dámy? Na tyto otázky Fučíková odpověď nehledá. Nezkoumá Shakespearův život a autorství. Podává však obraz Shakespearovy doby.

Královna Alžběta skrývala jizvy pod nánosem jedovatého pudru
Autorka hry převyprávěla tak, aby oslovily především starší školní děti. Kvůli nim jednotlivé hry doplnila o krátká vyprávění o životě v Shakespearově době: o královnách a králích, o šermířích i chůvách, o válkách, popravách, o výchově, o zábavě, o zámořských výpravách i o nemocech: Dva roky před Shakespearovým narozením vypukla epidemie neštovic. Onemocněla i královna, bylo jí tehdy devětadvacet let. Po prodělané nemoci jí zůstaly na těle a obličeji drobné jizvičky. I proto si Alžběta pokrývala tvář silnou vrstvou bílého líčidla. Dělaly to v její době i jiné dámy. Netušily však, že za žádoucí bílou pleť platí vysokou daň: pomalu se otravovaly olovem, které bylo hlavní složkou bílého pudru.

Londýn mořila i malárie, roznášená komáry z řeky Temže a z okolních bažin. Děsivou metlou byl tyfus. Přenášely ho vši ve svých výkalech. Zavšivený člověk se usilovně drbal, někdy až do krve. Drobnými rankami mu vstoupila nákaza do krevního řečiště a předala smrtelné onemocnění. Tyfus zřejmě mohl i za Shakespearovu smrt.

Co Shakespearovy hry prozrazují o jeho životě
Jádro knihy tvoří převyprávění Shakespearových nejznámějších her, které autorka uspořádala podle data jejich vzniku. Díky tomu z nich můžeme vyčíst vývoj Shakespearova stylu i jisté zvraty v jeho životě. Stejně jako k mládí patří láska, knihu otevírají Shakespearovy rané hry – komedie o hubaté nevěstě Zkrocení zlé ženy a tragédie nešťastných milenců Romeo a Julie. Následuje série komedií, které psal oblíbený autor už na zakázku: Sen čarovné noci, Mnoho povyku pro nic a Jak se vám líbí. Mezi nimi se skví Benátský kupec, hra o půjčování peněz, o dluzích a lichvářích; Shakespeare musel ve zralém věku často řešit svou finanční situaci. Tragédii Hamlet napsal Shakespeare po smrti svého syna; zabývá se pomíjivostí života a konečností smrti. Následuje snad nejrozvernější komedie Večer tříkrálový a po ní už jen samé truchlohry – díla stárnoucího autora: Othello vypráví o žárlivosti, Macbeth o tyranovi, Král Lear o nevděku dětí. Poslední hra v tomto výběru je jakoby z jiného těsta: báchorka z tajemného ostrova nazvaná Bouře. Shakespeare se v ní loučí s divadlem i se svým pozemským bytím.

Renáta Fučíková (1964) byla za svou tvorbu mnohokrát oceněna v zahraničí i doma (zápis na čestnou listinu IBBY, cena na bienále ilustrací v Teheránu, nominace na cenu Astrid Lindgren, ocenění Zlatá stuha, cena White Raven od International Jugendbibliothek, cena Ministra školství ČR, trojnásobná nominace na cenu Magnesia Litera). Mezi její nejvýznamnější autorské tituly, které doprovodila výpravnými ilustracemi, patří Historie Evropy – Obrazové putování, série životopisných knih Karel IV., T. G. Masaryk, J. A. Komenský, Antonín Dvořák, Ludmila a Václav, Hus a Chelčický a kniha 189 příběhů města a lidí Praha v srdci. Ilustrovala též knihy Václava Cílka, Aleny Ježkové, Josefa Krčka a mnoha dalších autorů. Ilustrace Renáty Fučíkové vycházejí i v zahraničních publikacích, například ve Francii, v Německu, v Jižní Koreji, v Polsku či v USA.

nakladatelství Vyšehrad

  • vernisáž středa, 11 leden 2017
  • od čtvrtek, 12 leden 2017
  • do sobota, 04 únor 2017

Bakalářky a diplomky v Galerii Nad schody

V lednu a únoru hostí galerie Nad schody část úspěšné výstavy Komiks a ilustrace pro děti, která zaujala na přelomu října a listopadu návštěvníky Galerie Ladislava Sutnara. Nejen studenti FEL tak mají možnost prohlédnout si výběr z bakalářských a diplomových prací, které vznikly pod vedením doc. M.A. Barbary Šalamounové. Vystaveny jsou nejen autorské komiksy Lenky Šimečkové a Kristýny Košutové, ale i ilustrace ke známým literárním dílům jakými bezesporu jsou Lovci mamutů od Eduarda Štorcha či Paní Láryfáry od Betty MacDonaldové.
Na tuto výstavu naváží v příštím roce ještě dvě další, které postupně představí bakalářské a diplomové práce vzniklé v letech 2015 a 2016 v ateliéru Komiks a ilustrace pro děti.

V lednu a únoru hostí galerie Nad schody část úspěšné výstavy Komiks a ilustrace pro děti, která zaujala na přelomu října a listopadu návštěvníky Galerie Ladislava Sutnara. Nejen studenti FEL tak mají možnost prohlédnout si výběr z bakalářských a diplomových prací, které vznikly pod vedením doc. M.A. Barbary Šalamounové. Vystaveny jsou nejen autorské komiksy Lenky Šimečkové a Kristýny Košutové, ale i ilustrace ke známým literárním dílům jakými bezesporu jsou Lovci mamutů od Eduarda Štorcha či Paní Láryfáry od Betty MacDonaldové.
Na tuto výstavu naváží v příštím roce ještě dvě další, které postupně představí bakalářské a diplomové práce vzniklé v letech 2015 a 2016 v ateliéru Komiks a ilustrace pro děti.

  • od pondělí, 12 prosinec 2016
  • do úterý, 31 leden 2017

Design Market 2016

I letos se mohou příznivci originální tvorby a netradičních dárků těšit na prodejní výstavu studentů Sutnarky. Tentokrát se bude konat ve dnech 13.-23.12. v novém prostoru Kulturky ZČU - kulturního, společenského a coworkingového centra v Sedláčkově ulici v Plzni. Otevřeno je každý všední den od 9 do 19 hodin a ke zhlédnutí či zakoupení zde budou zajímavé šperky a doplňky, neobvyklá trička a další oděvní kousky, tašky, keramické a porcelánové nádobí, ale i ručně vyráběné čokolády, obrázky, pohlednice, plakáty a hračky.

I letos se mohou příznivci originální tvorby a netradičních dárků těšit na prodejní výstavu studentů Sutnarky. Tentokrát se bude konat ve dnech 13.-23.12. v novém prostoru Kulturky ZČU - kulturního, společenského a coworkingového centra v Sedláčkově ulici v Plzni. Otevřeno je každý všední den od 9 do 19 hodin a ke zhlédnutí či zakoupení zde budou zajímavé šperky a doplňky, neobvyklá trička a další oděvní kousky, tašky, keramické a porcelánové nádobí, ale i ručně vyráběné čokolády, obrázky, pohlednice, plakáty a hračky.

  • od úterý, 13 prosinec 2016
  • do pátek, 23 prosinec 2016

Fotografie v prostoru - prostor ve fotografii

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnra hostí jubilejní 5. ročník Mezinárodního fotografického symposia.

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnra hostí jubilejní 5. ročník Mezinárodního fotografického symposia.

  • vernisáž středa, 30 listopad 2016
  • od čtvrtek, 01 prosinec 2016
  • do sobota, 07 leden 2017

Plzeň Design!

V minulém týdnu se v Plzni uskutečnila první designová přehlídka s názvem Plzeň Design!, kde jste mohli potkat jak zavedené značky, tak začínající mladé designéry. Sutnarka při této příležitosti nemohla chybět a uvedla zde svou expozici, která získala nominaci na Nejlepší školní instalaci na letošním Designbloku.

Sutnarka představila ve své expozici "s nadhledem" práce studententů atliérů Kovu a šperku, Fashion designu a Keramiky. Kromě přednášek, prezentací a samotných expozic byla součástí programu také módní přehlídka ateliéru Fashion designu na Sutnarce.

V minulém týdnu se v Plzni uskutečnila první designová přehlídka s názvem Plzeň Design!, kde jste mohli potkat jak zavedené značky, tak začínající mladé designéry. Sutnarka při této příležitosti nemohla chybět a uvedla zde svou expozici, která získala nominaci na Nejlepší školní instalaci na letošním Designbloku.

Sutnarka představila ve své expozici "s nadhledem" práce studententů atliérů Kovu a šperku, Fashion designu a Keramiky. Kromě přednášek, prezentací a samotných expozic byla součástí programu také módní přehlídka ateliéru Fashion designu na Sutnarce.

IOMA-MHEADHAN

Mázhaus plzeňské radnice netradičně promění instalace ateliéru Multimédií na Sutnarce.

Mázhaus plzeňské radnice netradičně promění instalace ateliéru Multimédií na Sutnarce.

  • vernisáž pondělí, 21 listopad 2016
  • od úterý, 22 listopad 2016
  • do čtvrtek, 08 prosinec 2016

Osobnosti světového designu převzaly Cenu Ladislava Sutnara

středa, 09 listopad 2016 08:55

Sutnarka již popáté udílela prestižní ocenění.

Sutnarka již popáté udílela prestižní ocenění.

Ladislav Sutnar v Galerii Nad schody

V listopadu oslavíme 25. výročí založení Západočeské univerzity v Plzni. U této příležitosti si v Galerii Nad schody připomeneme osobnost Ladislava Sutnara, plzeňského rodáka a světoznámého designéra, jehož jméno nese naše fakulta.

Životní osudy pana Sutnara se divákům představí formou komiksu, na jehož vzniku se pod vedením doc. M.A. Barbary Šalamounové podílely čtyři autorky: Pavlína Veselá, Iva Boháčová, Martina Nožičková a Magda Kadlecová.

V listopadu oslavíme 25. výročí založení Západočeské univerzity v Plzni. U této příležitosti si v Galerii Nad schody připomeneme osobnost Ladislava Sutnara, plzeňského rodáka a světoznámého designéra, jehož jméno nese naše fakulta.

Životní osudy pana Sutnara se divákům představí formou komiksu, na jehož vzniku se pod vedením doc. M.A. Barbary Šalamounové podílely čtyři autorky: Pavlína Veselá, Iva Boháčová, Martina Nožičková a Magda Kadlecová.

  • od pátek, 04 listopad 2016
  • do středa, 30 listopad 2016

New G(o)ods! ve Vídni

Výstava New G(o)ods! představuje každoročně vítězné a další vybrané práce z Národní ceny za studentský design a Sutnarka se letos může pochlubit sedmi oceněnými pracemi. Po uvedení výstavy v Praze, Bratislavě a v Kielcích (Polsko) je nyní výstava toho nejlepšího z českého studentského designu k vidění v Českém centru ve Vídni, a to až do 5 ledna příštího roku. 

Připomeňme si oceněné studenty z naší fakluty:

Petr Vávra - Cello 18
cello



 

 

 


Lenka Záhorková - Svítidlo 1.0/1.1
 usa1935

 

 

 

 

 

Barbora Dvořáková - Cestou do nebe
bára dv. j

 

 

 

 

 

 

 

 

Daniel Hájek - Formula Future
hájek

 

 

 

 

 

Maria Nina Václavková - Organická výšivka Oyster
99282fe983a70540705f449a0fd03970

 

 

 

 

 

Markéta Kalivodová - Nice Twice
33694-33622-marketa-kalivodova-nice-twice-2014-6

 

 

 

 

 

Daniel Hájek, Josef Ludvík Böhm, Radek Štěpná - YO!
yo

Výstava New G(o)ods! představuje každoročně vítězné a další vybrané práce z Národní ceny za studentský design a Sutnarka se letos může pochlubit sedmi oceněnými pracemi. Po uvedení výstavy v Praze, Bratislavě a v Kielcích (Polsko) je nyní výstava toho nejlepšího z českého studentského designu k vidění v Českém centru ve Vídni, a to až do 5 ledna příštího roku. 

Připomeňme si oceněné studenty z naší fakluty:

Petr Vávra - Cello 18
cello



 

 

 


Lenka Záhorková - Svítidlo 1.0/1.1
 usa1935

 

 

 

 

 

Barbora Dvořáková - Cestou do nebe
bára dv. j

 

 

 

 

 

 

 

 

Daniel Hájek - Formula Future
hájek

 

 

 

 

 

Maria Nina Václavková - Organická výšivka Oyster
99282fe983a70540705f449a0fd03970

 

 

 

 

 

Markéta Kalivodová - Nice Twice
33694-33622-marketa-kalivodova-nice-twice-2014-6

 

 

 

 

 

Daniel Hájek, Josef Ludvík Böhm, Radek Štěpná - YO!
yo

  • od úterý, 04 říjen 2016
  • do čtvrtek, 05 leden 2017

Art dialog - Meziprostory

Výtvarné sympozium s názvem Art Dialog- Meziprostory navazuje na tradici mezinárodních setkání pedagogů a studentů vysokých uměleckých škol v sýpce na Klenové. Jde o tvůrčí setkání pedagogů, studentů a absolventů sedmi vysokých uměleckých škol při společné realizaci projektů v inspirativním prostoru Sýpky a jejím okolí.
Tato spolupráce je postavena na vzájemném předávání zkušeností jak studentských tak pedagogických a na konfrontaci živého umění ve stejném čase a stejném prostředí v rámci krásné a inspirativní západočeské přírody. Sympozia se zúčastnily tyto školy: Kunst Akademie Dusseldorf, Německo, University of Colorado at Boulder, USA, AVU Praha, VŠUP Praha, FDULS ZČU Plzeň, FAVU VUT Brno a FUD UJEP Ústí nad Labem.

Výstava je v Sýpce na Klenové k vidění do 30. října, sympozia se za Sutnarku zúčastnili vedoucí ateliéru Kovu a šperku doc. Petr Vogel a absolventky jeho ateliéru Eva Hegedüsová a Sára Milesson.

Výtvarné sympozium s názvem Art Dialog- Meziprostory navazuje na tradici mezinárodních setkání pedagogů a studentů vysokých uměleckých škol v sýpce na Klenové. Jde o tvůrčí setkání pedagogů, studentů a absolventů sedmi vysokých uměleckých škol při společné realizaci projektů v inspirativním prostoru Sýpky a jejím okolí.
Tato spolupráce je postavena na vzájemném předávání zkušeností jak studentských tak pedagogických a na konfrontaci živého umění ve stejném čase a stejném prostředí v rámci krásné a inspirativní západočeské přírody. Sympozia se zúčastnily tyto školy: Kunst Akademie Dusseldorf, Německo, University of Colorado at Boulder, USA, AVU Praha, VŠUP Praha, FDULS ZČU Plzeň, FAVU VUT Brno a FUD UJEP Ústí nad Labem.

Výstava je v Sýpce na Klenové k vidění do 30. října, sympozia se za Sutnarku zúčastnili vedoucí ateliéru Kovu a šperku doc. Petr Vogel a absolventky jeho ateliéru Eva Hegedüsová a Sára Milesson.

  • od neděle, 02 říjen 2016
  • do pondělí, 31 říjen 2016

Vedlejší baroko

Ve dnech 12. - 22.10.2016 se v obci Nečtiny koná umělecké sympozium pod názvem: Vedlejší baroko. Sympozium bude zakončeno vernisáží výstavy v pátek 21.10.2016, na kterou Vás srdečně zveme. Sympozia se účastní výtvarníci z řad studentů Sutnarky a jeden hostující básník. Během deseti dnů budou vytvářet svá díla v tématickém okruhu Site-specific. Pokud máte zájem o sledování průběhu sympozia, sledujte webové stránky nebo, facebook, kde se budou objevovat příspěvky mapující proces tvorby.

Umělci:
Dominik Klíma, Martin Novotný, Ondřej VAcek, Veronika Bajerová, Kateřina Villinová, Barbora Liška Karpíšková, Eva Šindelářová, Kryštof Škarka, Filip Trnka, Ester Kudláčková, Pepa Barták, Kristýna Nová, Albert Hrubý, Evelína Vaněčková, Martin Brůha a Skončil s palačinkami.

Více na www.sympoziumnectiny.wix.com/vedlejsibaroko

 

Ve dnech 12. - 22.10.2016 se v obci Nečtiny koná umělecké sympozium pod názvem: Vedlejší baroko. Sympozium bude zakončeno vernisáží výstavy v pátek 21.10.2016, na kterou Vás srdečně zveme. Sympozia se účastní výtvarníci z řad studentů Sutnarky a jeden hostující básník. Během deseti dnů budou vytvářet svá díla v tématickém okruhu Site-specific. Pokud máte zájem o sledování průběhu sympozia, sledujte webové stránky nebo, facebook, kde se budou objevovat příspěvky mapující proces tvorby.

Umělci:
Dominik Klíma, Martin Novotný, Ondřej VAcek, Veronika Bajerová, Kateřina Villinová, Barbora Liška Karpíšková, Eva Šindelářová, Kryštof Škarka, Filip Trnka, Ester Kudláčková, Pepa Barták, Kristýna Nová, Albert Hrubý, Evelína Vaněčková, Martin Brůha a Skončil s palačinkami.

Více na www.sympoziumnectiny.wix.com/vedlejsibaroko

 

  • vernisáž pátek, 21 říjen 2016

Komiks a ilustrace pro děti

To nejlepší z komiksu a ilustrace na Sutnarce v Galerii Ladislava Sutnara.

To nejlepší z komiksu a ilustrace na Sutnarce v Galerii Ladislava Sutnara.

  • vernisáž středa, 19 říjen 2016
  • od čtvrtek, 20 říjen 2016
  • do sobota, 19 listopad 2016

LAZAŘI Mikoláše Axmanna

Mikoláš Axmann, profesor, vedoucí ateliéru Ilustrace a grafiky na Sutnarce předsatvuje své grafiky v Galerii města Plzně.

Mikoláš Axmann, profesor, vedoucí ateliéru Ilustrace a grafiky na Sutnarce předsatvuje své grafiky v Galerii města Plzně.

  • od čtvrtek, 29 září 2016
  • do neděle, 06 listopad 2016

Figurama 16

Srdečně Vás zveme na sympozium FIGURAMA 16, které tradičně hostí Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara. Představí se zde to nejlepší ze studentské figurální kresby a malby, z evropských uměleckých škol. Tento projekt již 16 let mapuje proces a vývoj figurální kresby na vysokých uměleckých školách. Můžete se těšit na různé excelentní přístupy k vizualizaci lidského těla a neobvyklé postupy v kresbě a malbě.

Od roku 2004, kdy se zrodil Ústav umění a designu, dnes již Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, je FIGURAMA úzce spjata s touto uměleckou školou, která si za svou existenci vybudovala silné renomé nejen v Evropě, ale i v zámoří. A to díky působení věhlasných pedagogů ve svých oborech, ale také díky úspěchům studentů v celosvětové konkurenci.

Součástí sympozia budou tradičně přednášky vedené hostujícími pedagogy, v letošním roce se tak například studenti seznámí s postupy práce na Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě nebo na Akademii výtvarných umění v Banské Bystrici nebo nebo na Univerzitě umění v Poznani. Série přednášek je o seznámení nejen studentů, ale i kolegů pedagogů s různými přístupy ke kresběa malbě.Přednášky a workshop se konají tradičně na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara.

Vrcholem celého sympozia pak bude vernisáž výstav FIGURAMA 16 a Artelerie Speciál (doprovodná výstava pedagogů), v letošním roce netradičně v kreativní zóně DEPO 2015 v úterý 11.10.2016 od 17 hodin. Součástí zahájení výstav bude poprvé v historii vyhlášení a udělení Ceny Egona Schieleho – ceny za nejlepší studentské kresby. Laureáti ceny jsou studenti z Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě, Akademie výtvarných umění ve Wroclavi a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, všichni tři ocenění budou osobně přítomni a převezmou si svá ocenění.

Přednášky a workshop jsou určeny široké veřejnosti, začínáme v 9 hodin workshopem a po polední pauze následují přednášky.

Srdečně Vás zveme na sympozium FIGURAMA 16, které tradičně hostí Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara. Představí se zde to nejlepší ze studentské figurální kresby a malby, z evropských uměleckých škol. Tento projekt již 16 let mapuje proces a vývoj figurální kresby na vysokých uměleckých školách. Můžete se těšit na různé excelentní přístupy k vizualizaci lidského těla a neobvyklé postupy v kresbě a malbě.

Od roku 2004, kdy se zrodil Ústav umění a designu, dnes již Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, je FIGURAMA úzce spjata s touto uměleckou školou, která si za svou existenci vybudovala silné renomé nejen v Evropě, ale i v zámoří. A to díky působení věhlasných pedagogů ve svých oborech, ale také díky úspěchům studentů v celosvětové konkurenci.

Součástí sympozia budou tradičně přednášky vedené hostujícími pedagogy, v letošním roce se tak například studenti seznámí s postupy práce na Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě nebo na Akademii výtvarných umění v Banské Bystrici nebo nebo na Univerzitě umění v Poznani. Série přednášek je o seznámení nejen studentů, ale i kolegů pedagogů s různými přístupy ke kresběa malbě.Přednášky a workshop se konají tradičně na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara.

Vrcholem celého sympozia pak bude vernisáž výstav FIGURAMA 16 a Artelerie Speciál (doprovodná výstava pedagogů), v letošním roce netradičně v kreativní zóně DEPO 2015 v úterý 11.10.2016 od 17 hodin. Součástí zahájení výstav bude poprvé v historii vyhlášení a udělení Ceny Egona Schieleho – ceny za nejlepší studentské kresby. Laureáti ceny jsou studenti z Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě, Akademie výtvarných umění ve Wroclavi a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, všichni tři ocenění budou osobně přítomni a převezmou si svá ocenění.

Přednášky a workshop jsou určeny široké veřejnosti, začínáme v 9 hodin workshopem a po polední pauze následují přednášky.

  • vernisáž úterý, 11 říjen 2016
  • od středa, 12 říjen 2016
  • do pondělí, 31 říjen 2016

kresba XXL

Výstavu Kresba XXL pořádá Mezinárodní Bienále kresby Plzeň a Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara. Dlouholetá práce v oblasti kresby v Plzni vyvrcholí v letošním roce monumentální kresbou.

U příležitosti výročí 20 let od založení Bienále kresby Plzeň bude kresba představena poprvé v neomezeném formátu. V rámci spolupráce Bienále s Fakultou designu a umění Ladislava Sutnara a s Akademií výtvarných umění ve Wroclawi byli vyzváni pedagogové obou škol, aby připravili dvě práce minimálních rozměrů 2x3m. Obě školy mají ke kresbě blízko a mnozí absolventi i pedagogové se již zúčastnili soutěže Bienále v Plzni. Ve Wroclawi se koná soutěž Mezinárodní trienále kresby.

Když bylo rozhodnuto o tom, že Evropským hlavním městem kultury 2016 bude Wroclaw, vznikla idea kulturního mostu evropských měst, který by propojil Plzeň a Wroclaw. Tato unikátní výstava bude v Plzni v budově fakulty k vidění do 26. 10. 2016 a pak poputuje do Wroclawi, kde bude v rámci hlavního programu EHMK 2016 zahájena 3. listopadu a potrvá do 24.11.2016.

Výtvarníci: Mikoláš Axmann, Boris Jirků, Pavel Trnka, Bedřich Kocman, Jan Kocman, Paweł Frąckiewicz, Jarosław Grulkowski, Sebastian Łubiński, Magdalena Czerniawska, Kamil Pieczykolan, Łukasz Gierlak

Výstavu Kresba XXL pořádá Mezinárodní Bienále kresby Plzeň a Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara. Dlouholetá práce v oblasti kresby v Plzni vyvrcholí v letošním roce monumentální kresbou.

U příležitosti výročí 20 let od založení Bienále kresby Plzeň bude kresba představena poprvé v neomezeném formátu. V rámci spolupráce Bienále s Fakultou designu a umění Ladislava Sutnara a s Akademií výtvarných umění ve Wroclawi byli vyzváni pedagogové obou škol, aby připravili dvě práce minimálních rozměrů 2x3m. Obě školy mají ke kresbě blízko a mnozí absolventi i pedagogové se již zúčastnili soutěže Bienále v Plzni. Ve Wroclawi se koná soutěž Mezinárodní trienále kresby.

Když bylo rozhodnuto o tom, že Evropským hlavním městem kultury 2016 bude Wroclaw, vznikla idea kulturního mostu evropských měst, který by propojil Plzeň a Wroclaw. Tato unikátní výstava bude v Plzni v budově fakulty k vidění do 26. 10. 2016 a pak poputuje do Wroclawi, kde bude v rámci hlavního programu EHMK 2016 zahájena 3. listopadu a potrvá do 24.11.2016.

Výtvarníci: Mikoláš Axmann, Boris Jirků, Pavel Trnka, Bedřich Kocman, Jan Kocman, Paweł Frąckiewicz, Jarosław Grulkowski, Sebastian Łubiński, Magdalena Czerniawska, Kamil Pieczykolan, Łukasz Gierlak

  • vernisáž úterý, 27 září 2016
  • od středa, 28 září 2016
  • do středa, 26 říjen 2016

Výstrava

Kristina Fišerová absolvovala VŠUP v Praze a od září 2014 vede ateliér Grafického designu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské Univerzity v Plzni. Spolupracovala s řadou subjektů, mimo jiné např. s Univerzitou Pardubice nebo s Českým vysokým učením technickým, které momentálně zavádí nový jednotný vizuální styl, jehož je K. Fišerová autorkou. Zabývá se také úpravou knih, plakátů a hudebních nosičů.

Na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara převzala ateliér po prof. Zdeňku Zieglerovi, významném typografovi, grafickém designérovi a pedagogovi. S pedagogickou činností si nesla zkušenost z VŠUP, kde působila v letech 2006 – 2014 jako asistentka ateliéru Grafického designu.

Její Výstrava je přehlídkou autorské práce – volných plakátů a jiných grafických prací, včetně vizuálního stylu ČVUT. Podivuhodně rozporuplná tvorba bude rozdělena do několika sekcí: Léta zrání, Léta tápání, Léta dřiny a odříkání a čas sklizně. Na programu je - mimo jiné - záchrana planety, hledání ideálního tvaru loga a komerční přestávka.

Kristina Fišerová absolvovala VŠUP v Praze a od září 2014 vede ateliér Grafického designu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské Univerzity v Plzni. Spolupracovala s řadou subjektů, mimo jiné např. s Univerzitou Pardubice nebo s Českým vysokým učením technickým, které momentálně zavádí nový jednotný vizuální styl, jehož je K. Fišerová autorkou. Zabývá se také úpravou knih, plakátů a hudebních nosičů.

Na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara převzala ateliér po prof. Zdeňku Zieglerovi, významném typografovi, grafickém designérovi a pedagogovi. S pedagogickou činností si nesla zkušenost z VŠUP, kde působila v letech 2006 – 2014 jako asistentka ateliéru Grafického designu.

Její Výstrava je přehlídkou autorské práce – volných plakátů a jiných grafických prací, včetně vizuálního stylu ČVUT. Podivuhodně rozporuplná tvorba bude rozdělena do několika sekcí: Léta zrání, Léta tápání, Léta dřiny a odříkání a čas sklizně. Na programu je - mimo jiné - záchrana planety, hledání ideálního tvaru loga a komerční přestávka.

  • vernisáž čtvrtek, 22 září 2016
  • od pátek, 23 září 2016
  • do sobota, 15 říjen 2016

Intervence

31.8. - 14.9. Künstlerhaus Andreasstadtel, Regensburg

31.8. - 14.9. Künstlerhaus Andreasstadtel, Regensburg

  • od středa, 31 srpen 2016
  • do středa, 14 září 2016

Špička ledovce

Špička ledovce nabízí každý rok to nejlepší z bakalářských a diplomových prací. Letošní rok se vydařil nad míru dobře, a v Galerii Ladislava Sutnara se tak představí nebývalý počet oceněných prací. Čekají na Vás díla napříč obory, která pro svou jedinečnost, výtvarné, řemeslné a myšlenkové zpracování dosahují té nejvyšší úrovně umělecké kvality. To ale zdaleka není vše, čím je letošní výstava výjimečná - tradičně se totiž zapojujeme do celouniverzitní akce Dny vědy a techniky, které proběhnou ve dnech 9. a 10. září. V těchto dvou dnech bude mimořádně v naší galerii k vidění prezentace ateliéru Multimédií, který si zvolil práci jako téma Neomaping a další technologie ve výtvarném umění. Jak se Špička ledovce protne se Dny vědy a techniky si určitě nemůžete nechat ujít.

Anna Bydžovská: Světem
Bakalářská práce - autorská kniha, obor Ilustrace a grafika

Cílem práce bylo vytvořit autorskou knihu o cestě světem z pohledu ptáka a tím přiblížit člověku jeho úhel pohledu, bez běžných lidských starostí a útrap. Chtěla jsem vytvořit knihu, která čtenáře prostřednictvím ilustrací skutečně za-nese na daná místa, bez toho, aby se musel zvednout z křesla. Mým cílem nebylo obsáhnout celý svět a navštívit všechny země, ale spíše vybrat a zpracovat ty zajímavé, nebo ty, které lidé moc nenavštěvují, ale dobře je znají. Chtěla jsem představit různorodou škálu zemí s jejich specifiky, poukazovat na jejich krásu a někdy i třeba na různé nedostatky.

Anna Dvořáčková: Hlubina
Bakalářská práce – výtvarné řešení počítačové hry, obor Mediální a didaktická ilustrace

Ilustrace pro mě byla vždy možnost zachytit vlastní myšlenky a nápady a poté je sdělit jiným. Chtěla jsem si vyzkoušet něco více zaměřeného, opírajícího se o estetiku počítačových her. Mým hlavním úmyslem bylo si vyzkoušet co nejvíce z navrhování hry, od základního nápadu s příběhem přes skicování různých variací až po finalizaci návrhů. Více než výsledek mě zajímal samotný postup, neboť právě ten je z mého pohledu při navrhování nejpodstatnější a právě na něm je třeba nejvíce pracovat a učit se.

Andrea Haderková: Linie, geometrie, kinetika
Bakalářská práce - oděv a jeho konstrukce, ucelená kolekce 3 oděvních celků, obor Design oděvu

Cílem mé práce je využívat známých konstrukcí střihů a kombinovat je s modelováním a vytvářet tak vlastní střihové možnosti. V oděvu mě velmi lákají velké objemy a hledání nových tvarů. Z toho důvodu mi připadalo téma zabývající se linií a geometrií nejvhodnější. Ve své tvorbě se zaměřuji na zjednodušené pojetí střihů, snažím se minimalizovat počet švů a kladu důraz na čistotu tvaru.

Lucie Jenčíková: Černý kocour a jiné povídky od Edgara Allana Poa
Bakalářská práce – ilustrace k vybrané knize, obor Mediální a didaktická ilustrace

Volba knižního titulu pro mne byla od první chvíle téměř jasná. Mým cílem bylo zvolit si dílo, ke kterému mám osobní vztah. Zvolila jsem soubor Povídek od Edgara Allana Poa. Cíl mé práce byl vytvořit soubor grafik, které budou schopny stát samy o sobě a nebudou pouze vázány k textu knihy. Mým cílem a zároveň velkou výzvou byla snaha o zachycení zajímavých úhlů pohledu (podhled, nadhled, uvnitř vodního víru). Snažila jsem se o bohatost scén, aby byla každá jiná, a aby každá dokázala upoutat diváka něčím novým.

Tereza Kohoutová: Beta Caput Rapulum
Bakalářská práce – cyklus autorských knih pro děti, obor Kniha a tvarování papíru

Pokusila jsem se o klasickou obrázkovou knihu, která je bohatě ilustrovaná a jejíž krátký příběh pobízí malého čtenáře k myšlenkové kreativitě a k rozvíjení fantazie. Mohla by být zdrojem příjemného zážitku, pokud se připojí rodič. Chtěla bych přispět k návratu zvyku společného čtení – návratu ke knize nejen jako zdroji informací, ale také prožitku, který může konkurovat pasivní konzumaci televize nebo internetu, a případné zvídavce vyslat ven na louku, k vodě, či pod oblohu.

Lenka Kopfová: Deer-est
Bakalářská práce – objekty spojující současný interiérový design s tradicí myslivosti, obor Produktový design

Pocházím z myslivecké rodiny a v budoucnu bych chtěla rozšířit zástup myslivců o sebe samu. Právě proto jsem do své kvalifikační práce chtěla zahrnout, alespoň částečně, téma blízké prostředí, kde jsem vyrůstala a ve kterém žiji. Cílem mé práce bylo přenesení estetiky konvenčního designu v myslivosti do soudobého moderního světa. Deer-est je koncepcí nábytku, přinášející do konvenčního mysliveckého designu moderní ráz a netradiční pojetí. Cílem bylo nabídnout mladší generaci myslivců či fandů alternativu pro zařízení předsíní, garáží, mysliveckých místností nebo chat.

Jiří Krupička: Alternativa
Bakalářská práce – autorský animovaný film, obor Animovaná a interaktivní tvorba

Chtěl jsem vytvořit krátký animovaný film tak, abych mohl prohlásit, že ten film jsem udělal já sám - od samého začátku až do úplného konce. Jak dokážu zastoupit několik samostatných profesí a odborností? Jaký budu režisér, scénárista, výtvarný umělec? Jak zastoupím výrobu, osvětlovače, postprodukčního a zvukaře? Jsem přesvědčen, že člověk by se měl snažit neustále posouvat svoje hranice. A kde jinde dokázat, že bych se chtěl stále učit novým věcem a kde se zároveň pokusit o docílení výsledku, který považuji za obtížně dosažitelný, než právě na své závěrečné školní práci?

Anna Kucharčíková: Malá kniha klidu
Bakalářská práce – ilustrovaná kniha, obor Komiks a ilustrace pro děti

Nápad na Malou knihu klidu vyvstal jako reakce na atmosféru ve společnosti, která se mě poslední dobou silně dotýká. Měla jsem pocit, že si mnoho lidí stále na něco stěžuje, vyhledává konflikty, směřuje svou nenávist nepatřičnými směry, zbytečně se rozčiluje, stresuje a řeší věci, které nejsou důležité. Také jsem měla potřebu vytvořit něco, co je prostě hezké.

Tomáš Staněk: METRO.
Bakalářská práce – autorská komiksová kniha, obor Mediální a didaktická ilustrace

Po množství kratších komiksových útvarů na cizí i vlastní témata i různými technikami jsem chtěl svoje představy o komiksu přetavit v rozměrnější opus s výrazným hlavním hrdinou a prostředím. Zároveň jsem hořel nadšením pro symboly a odkazy na různé střípky mého života či vědomostí, pro což se zcela volné téma autorského komiksu jeví jako ideální. Chtěl jsem stvořit příběh částečně autobiografický, ale přesahující do fabulace, stvořit svému dřívějšímu já alter ego, které bude zažívat to, co jsem já (nebo ani nikdo jiný) nemohl, motat se fantaskním světem který dost možná existuje jen v mých představách a tímhle příběhem zároveň stvořit pomník svému dorůstání a svým tehdejším ideálům, které jsem již ze značné části opustil.

Eva Šindelářová: Očima kočky
Bakalářská práce – site specific, obor Intermédia

Dílo se skládá ze dvou obrazů. První zaznamenává pocit prázdnoty z mého osobního sledu událostí v mém životě, který je transformován pomocí terapie tmou a technikou malby do vizuálního pocitu. Skládá se ze sedmi sádrokartonových desek, jež představují sedm let strávených v mém předešlém domově v Jihlavě. Výše zmíněnou transformací byl domov zobrazen jako různorodý šum pomocí dynamických tahů štětce. Druhý obraz zobrazuje prostor mého pokoje jako myšlenku v mé hlavě (prostor je malován zpaměti), na níž jsem aplikovala texturu pocitu prázdnoty z prvního obrazu, což vedlo k imaginárnímu zaplnění prostoru v mé mysli a obrácení negativního pocitu na pozitivní. Neboť ani prázdnota není, jak se zdá, prázdná. Jen to chce se na daný problém podívat očima kočky.

Martin Šnajdr: Stínadla
Bakalářská práce – interpretace architektury, obor Užitá fotografie

Stínadla jsou pojmem, který zná každý člověk, jež vyrůstal na Foglarovkách. Stínadla jako místo,
jež není čistě definované a ohraničené, nacházející se v relativně neurčitém čase a prostoru. Přestože bych řekl, že neměl Foglar v úmyslu napsat hororový příběh, určitým způsobem ho vskutku vytvořil. Alespoň tak se jeví jeho knihy v mé hlavě. Tento svůj pocit bych chtěl divákovi interpretovat ve své bakalářské práci. Vytvořit si taková vlastní Stínadla, jež nejsou zcela jasně ohraničená. Může to být realita i fikce. Může to být dokument i inscenace. Zasazená do určitého prostředí, současného i minulého. Místa, kde se občas objeví podivné postavy, které tam podle všeho nemají žádný význam, ale i přesto tam jsou.

Karolína Šramotová: Unisex
Bakalářská práce – analýza současného oděvu a konfrontace s historickými odkazy, obor Design oděvu

Tyto modely vznikly v rámci myšlenky módy pro všechny. Chtěla jsem vytvořit univerzální kusy oblečení, které utváří kompletní vybavení šatníku, kdy lze oděvy jednotlivě kombinovat a vymyslet mnoho variací. Myslím si, že otázka popírání genderových stereotypů a předsudků je velmi aktuálním tématem, a že lidé čím dál víc touží po vyjádření své vlastní identity. Touto prací přicházím se současnou a zároveň snad i nadčasovou malou kolekcí, která je ukázkou mé vize o evoluci ve stylu oblékání a myšlení současné mladé generace.

Matouš Valchář: O tom, co potom
Bakalářská práce – autorský animovaný film, obor Animovaná a interaktivní tvorba

Příběh jsem se rozhodl vystavět v eskymáckém prostředí, neboť inuitské náboženství, svou podstatou, bylo velmi vhodné. Eskymáci se po smrti nemohou dostat na žádné špatné místo. Nemají žádnou představu pekla, jen dvě odlišná nebe. Navíc jejich vize posmrtného života je postavena v podstatě jen na jídle, a tedy je vyjádřitelná jednoduše. Díky mému filmu se diváci mohou dozvědět o náboženství domorodých grónských kmenů. A také se to dozvědí. Pokud budou chtít, mohou si to zapamatovat navždy, a zařadit tuto informaci do svého všeobecného rozhledu.

Michaela Bártová: Ráj český
Diplomová práce – interaktivní animace – informační panel (didaktická pomůcka), obor Animovaná a interaktivní tvorba

Zajímám se o propojování ilustrace a grafického designu s animací. Proto jsem zvolila jako téma interaktivní tabuli. A grafický design i ilustrace jsou její nedílnou součástí. Interaktivní tabule se dá pojmout mnoha rozdílnými způsoby. Já jsem zvolila žánr edutainment (spojení zábavy a výchovy či vzdělávání). Cílem diplomové práce bylo vytvořit vizuálně přitažlivý, interaktivní a hlavně zábavný průvodce po Českém ráji. Chtěla jsem zprostředkovat zajímavou formou turistům příběhy a historii daného území. A přivést je na místa málo známá nebo neprávem zcela opomíjená.

Iveta Bendová: Pod povrchem
Diplomová práce – autorská kniha, obor Grafický design

Autorská kniha a její součásti mají za účel objasnit a ve zcela novém světle nahlížet a reflektovat vznik
a proces sněhu. Téma sněhu, které se v průběhu práce zúžilo především na vznik a formu sněhových krystalů jako takových, vyplynulo z mé celoživotní fascinace tímto přírodním úkazem, kterému jsem se nyní rozhodla detailněji věnovat a rozšířit obzory nejen sobě, ale i svému okolí, které často mé nadšení pro věc nesdílí.

Iva Boháčová: Sne sne
Diplomová práce – ilustrovaná kniha, obor Ilustrace

Sny jsou bohatým inspiračním pramenem pro umělce výtvarného zaměření, ale i hudebníky
a spisovatele. Sny se inspiruji i já ve své práci. Myslím si, že sny jsou spojovacím článkem lidského pokolení od dávných kultur do současnosti. Sny a změny vědomí lidi od pradávna zneklidňovaly a přitom silně přitahovaly, proto v těchto stavech hledali zkušenosti, které přesahují naše běžné poznání světa. Ráda bych, aby kniha „Sne sne" podnítila ve čtenáři fantazii a ukázala mu mírně netradiční formu příběhu, který se týká každého z nás.

Radek Štěpán: Formul2
Diplomová práce – design formulového vozu, obor Design

Věnuji se automobilovému designu, zajímá mne vše okolo tohoto odvětví. Velmi se zajímám o technologie a o vizionářské návrhy budoucnosti. Celý projekt je tvořen jako reakce na v budoucnu nadcházející autonomii dopravních prostředků a je to určitý náhled na zatraktivnění diváckého sledování. Snaha byla vytvořit takový monopost, který by nijak tvarově nesouvisel se stávajícími referenčními vozy.

Markéta Šumová: Okamžik světla
Diplomová práce – „Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření"
L. Sutnar, obor Design kovu a šperku

Tématem a mottem mé diplomové práce se stal citát Ladislava Sutnara. Tento citát můžeme chápat z různých pohledů. Mé porozumění je v dobře provedené práci, kdy se jedná o ruční zpracování. Cílem mé práce bylo zachytit okamžik slunečních paprsků v lese a to vše přenést do šperku. Pro zachování autentičnosti jsem volila kombinaci optického vlákna se dřevem. Důležitá pro mě byla také volba různých dřevin, jelikož se v brožích snažím zachytit okamžik prostoupení světla do lesa, volila jsem k rozdílným pohledům jiná dřeva, která se liší barevně.

Tereza Švolíková: Moje značka
Diplomová práce – vlastní filozofie, analýza stylu, obor Fashion design

Prádlo jako nejintimnější část šatníku. Nosíme ho přímo na těle, proto je velmi osobní, jsme na něj háklivý a pečujeme o něj se zvláštní starostlivostí. Obtiskáváme do něj své tělo a zanecháváme v něm svojí stopu. Upozorňuji na neopakovatelnou jedinečnost člověka a okamžiku. Melancholii zániku překonává radost z prostých věcí.

Marta Vobrubová: Zjevení
Diplomová práce – světelný design, obor Intermédia

Tato práce je instalací připravenou pro zdevastovaný kostel svatého Mikuláše v obci Šitboř. Hlavním motivem jsou proměny světla a stínu v průběhu dne. Instalaci tvoří dvacet párů přesných laserových výpalků, které tvoří stín ve tvaru lidských očí. Obraz je nejpřesnější v době letního slunovratu. Pokud slunce nesvítí, není vidět nic, jen rozmazaný stín. To, jestli bude projekce vidět, je tak zcela náhodné - stává se vlastně určitým zjevením. V díle se nabízí určitá analogie mezi blednutím lidských vzpomínek - vzpomínek na původní Německé obyvatelstvo, ale také doslovným zavíráním očí nad cennou památkou

Špička ledovce nabízí každý rok to nejlepší z bakalářských a diplomových prací. Letošní rok se vydařil nad míru dobře, a v Galerii Ladislava Sutnara se tak představí nebývalý počet oceněných prací. Čekají na Vás díla napříč obory, která pro svou jedinečnost, výtvarné, řemeslné a myšlenkové zpracování dosahují té nejvyšší úrovně umělecké kvality. To ale zdaleka není vše, čím je letošní výstava výjimečná - tradičně se totiž zapojujeme do celouniverzitní akce Dny vědy a techniky, které proběhnou ve dnech 9. a 10. září. V těchto dvou dnech bude mimořádně v naší galerii k vidění prezentace ateliéru Multimédií, který si zvolil práci jako téma Neomaping a další technologie ve výtvarném umění. Jak se Špička ledovce protne se Dny vědy a techniky si určitě nemůžete nechat ujít.

Anna Bydžovská: Světem
Bakalářská práce - autorská kniha, obor Ilustrace a grafika

Cílem práce bylo vytvořit autorskou knihu o cestě světem z pohledu ptáka a tím přiblížit člověku jeho úhel pohledu, bez běžných lidských starostí a útrap. Chtěla jsem vytvořit knihu, která čtenáře prostřednictvím ilustrací skutečně za-nese na daná místa, bez toho, aby se musel zvednout z křesla. Mým cílem nebylo obsáhnout celý svět a navštívit všechny země, ale spíše vybrat a zpracovat ty zajímavé, nebo ty, které lidé moc nenavštěvují, ale dobře je znají. Chtěla jsem představit různorodou škálu zemí s jejich specifiky, poukazovat na jejich krásu a někdy i třeba na různé nedostatky.

Anna Dvořáčková: Hlubina
Bakalářská práce – výtvarné řešení počítačové hry, obor Mediální a didaktická ilustrace

Ilustrace pro mě byla vždy možnost zachytit vlastní myšlenky a nápady a poté je sdělit jiným. Chtěla jsem si vyzkoušet něco více zaměřeného, opírajícího se o estetiku počítačových her. Mým hlavním úmyslem bylo si vyzkoušet co nejvíce z navrhování hry, od základního nápadu s příběhem přes skicování různých variací až po finalizaci návrhů. Více než výsledek mě zajímal samotný postup, neboť právě ten je z mého pohledu při navrhování nejpodstatnější a právě na něm je třeba nejvíce pracovat a učit se.

Andrea Haderková: Linie, geometrie, kinetika
Bakalářská práce - oděv a jeho konstrukce, ucelená kolekce 3 oděvních celků, obor Design oděvu

Cílem mé práce je využívat známých konstrukcí střihů a kombinovat je s modelováním a vytvářet tak vlastní střihové možnosti. V oděvu mě velmi lákají velké objemy a hledání nových tvarů. Z toho důvodu mi připadalo téma zabývající se linií a geometrií nejvhodnější. Ve své tvorbě se zaměřuji na zjednodušené pojetí střihů, snažím se minimalizovat počet švů a kladu důraz na čistotu tvaru.

Lucie Jenčíková: Černý kocour a jiné povídky od Edgara Allana Poa
Bakalářská práce – ilustrace k vybrané knize, obor Mediální a didaktická ilustrace

Volba knižního titulu pro mne byla od první chvíle téměř jasná. Mým cílem bylo zvolit si dílo, ke kterému mám osobní vztah. Zvolila jsem soubor Povídek od Edgara Allana Poa. Cíl mé práce byl vytvořit soubor grafik, které budou schopny stát samy o sobě a nebudou pouze vázány k textu knihy. Mým cílem a zároveň velkou výzvou byla snaha o zachycení zajímavých úhlů pohledu (podhled, nadhled, uvnitř vodního víru). Snažila jsem se o bohatost scén, aby byla každá jiná, a aby každá dokázala upoutat diváka něčím novým.

Tereza Kohoutová: Beta Caput Rapulum
Bakalářská práce – cyklus autorských knih pro děti, obor Kniha a tvarování papíru

Pokusila jsem se o klasickou obrázkovou knihu, která je bohatě ilustrovaná a jejíž krátký příběh pobízí malého čtenáře k myšlenkové kreativitě a k rozvíjení fantazie. Mohla by být zdrojem příjemného zážitku, pokud se připojí rodič. Chtěla bych přispět k návratu zvyku společného čtení – návratu ke knize nejen jako zdroji informací, ale také prožitku, který může konkurovat pasivní konzumaci televize nebo internetu, a případné zvídavce vyslat ven na louku, k vodě, či pod oblohu.

Lenka Kopfová: Deer-est
Bakalářská práce – objekty spojující současný interiérový design s tradicí myslivosti, obor Produktový design

Pocházím z myslivecké rodiny a v budoucnu bych chtěla rozšířit zástup myslivců o sebe samu. Právě proto jsem do své kvalifikační práce chtěla zahrnout, alespoň částečně, téma blízké prostředí, kde jsem vyrůstala a ve kterém žiji. Cílem mé práce bylo přenesení estetiky konvenčního designu v myslivosti do soudobého moderního světa. Deer-est je koncepcí nábytku, přinášející do konvenčního mysliveckého designu moderní ráz a netradiční pojetí. Cílem bylo nabídnout mladší generaci myslivců či fandů alternativu pro zařízení předsíní, garáží, mysliveckých místností nebo chat.

Jiří Krupička: Alternativa
Bakalářská práce – autorský animovaný film, obor Animovaná a interaktivní tvorba

Chtěl jsem vytvořit krátký animovaný film tak, abych mohl prohlásit, že ten film jsem udělal já sám - od samého začátku až do úplného konce. Jak dokážu zastoupit několik samostatných profesí a odborností? Jaký budu režisér, scénárista, výtvarný umělec? Jak zastoupím výrobu, osvětlovače, postprodukčního a zvukaře? Jsem přesvědčen, že člověk by se měl snažit neustále posouvat svoje hranice. A kde jinde dokázat, že bych se chtěl stále učit novým věcem a kde se zároveň pokusit o docílení výsledku, který považuji za obtížně dosažitelný, než právě na své závěrečné školní práci?

Anna Kucharčíková: Malá kniha klidu
Bakalářská práce – ilustrovaná kniha, obor Komiks a ilustrace pro děti

Nápad na Malou knihu klidu vyvstal jako reakce na atmosféru ve společnosti, která se mě poslední dobou silně dotýká. Měla jsem pocit, že si mnoho lidí stále na něco stěžuje, vyhledává konflikty, směřuje svou nenávist nepatřičnými směry, zbytečně se rozčiluje, stresuje a řeší věci, které nejsou důležité. Také jsem měla potřebu vytvořit něco, co je prostě hezké.

Tomáš Staněk: METRO.
Bakalářská práce – autorská komiksová kniha, obor Mediální a didaktická ilustrace

Po množství kratších komiksových útvarů na cizí i vlastní témata i různými technikami jsem chtěl svoje představy o komiksu přetavit v rozměrnější opus s výrazným hlavním hrdinou a prostředím. Zároveň jsem hořel nadšením pro symboly a odkazy na různé střípky mého života či vědomostí, pro což se zcela volné téma autorského komiksu jeví jako ideální. Chtěl jsem stvořit příběh částečně autobiografický, ale přesahující do fabulace, stvořit svému dřívějšímu já alter ego, které bude zažívat to, co jsem já (nebo ani nikdo jiný) nemohl, motat se fantaskním světem který dost možná existuje jen v mých představách a tímhle příběhem zároveň stvořit pomník svému dorůstání a svým tehdejším ideálům, které jsem již ze značné části opustil.

Eva Šindelářová: Očima kočky
Bakalářská práce – site specific, obor Intermédia

Dílo se skládá ze dvou obrazů. První zaznamenává pocit prázdnoty z mého osobního sledu událostí v mém životě, který je transformován pomocí terapie tmou a technikou malby do vizuálního pocitu. Skládá se ze sedmi sádrokartonových desek, jež představují sedm let strávených v mém předešlém domově v Jihlavě. Výše zmíněnou transformací byl domov zobrazen jako různorodý šum pomocí dynamických tahů štětce. Druhý obraz zobrazuje prostor mého pokoje jako myšlenku v mé hlavě (prostor je malován zpaměti), na níž jsem aplikovala texturu pocitu prázdnoty z prvního obrazu, což vedlo k imaginárnímu zaplnění prostoru v mé mysli a obrácení negativního pocitu na pozitivní. Neboť ani prázdnota není, jak se zdá, prázdná. Jen to chce se na daný problém podívat očima kočky.

Martin Šnajdr: Stínadla
Bakalářská práce – interpretace architektury, obor Užitá fotografie

Stínadla jsou pojmem, který zná každý člověk, jež vyrůstal na Foglarovkách. Stínadla jako místo,
jež není čistě definované a ohraničené, nacházející se v relativně neurčitém čase a prostoru. Přestože bych řekl, že neměl Foglar v úmyslu napsat hororový příběh, určitým způsobem ho vskutku vytvořil. Alespoň tak se jeví jeho knihy v mé hlavě. Tento svůj pocit bych chtěl divákovi interpretovat ve své bakalářské práci. Vytvořit si taková vlastní Stínadla, jež nejsou zcela jasně ohraničená. Může to být realita i fikce. Může to být dokument i inscenace. Zasazená do určitého prostředí, současného i minulého. Místa, kde se občas objeví podivné postavy, které tam podle všeho nemají žádný význam, ale i přesto tam jsou.

Karolína Šramotová: Unisex
Bakalářská práce – analýza současného oděvu a konfrontace s historickými odkazy, obor Design oděvu

Tyto modely vznikly v rámci myšlenky módy pro všechny. Chtěla jsem vytvořit univerzální kusy oblečení, které utváří kompletní vybavení šatníku, kdy lze oděvy jednotlivě kombinovat a vymyslet mnoho variací. Myslím si, že otázka popírání genderových stereotypů a předsudků je velmi aktuálním tématem, a že lidé čím dál víc touží po vyjádření své vlastní identity. Touto prací přicházím se současnou a zároveň snad i nadčasovou malou kolekcí, která je ukázkou mé vize o evoluci ve stylu oblékání a myšlení současné mladé generace.

Matouš Valchář: O tom, co potom
Bakalářská práce – autorský animovaný film, obor Animovaná a interaktivní tvorba

Příběh jsem se rozhodl vystavět v eskymáckém prostředí, neboť inuitské náboženství, svou podstatou, bylo velmi vhodné. Eskymáci se po smrti nemohou dostat na žádné špatné místo. Nemají žádnou představu pekla, jen dvě odlišná nebe. Navíc jejich vize posmrtného života je postavena v podstatě jen na jídle, a tedy je vyjádřitelná jednoduše. Díky mému filmu se diváci mohou dozvědět o náboženství domorodých grónských kmenů. A také se to dozvědí. Pokud budou chtít, mohou si to zapamatovat navždy, a zařadit tuto informaci do svého všeobecného rozhledu.

Michaela Bártová: Ráj český
Diplomová práce – interaktivní animace – informační panel (didaktická pomůcka), obor Animovaná a interaktivní tvorba

Zajímám se o propojování ilustrace a grafického designu s animací. Proto jsem zvolila jako téma interaktivní tabuli. A grafický design i ilustrace jsou její nedílnou součástí. Interaktivní tabule se dá pojmout mnoha rozdílnými způsoby. Já jsem zvolila žánr edutainment (spojení zábavy a výchovy či vzdělávání). Cílem diplomové práce bylo vytvořit vizuálně přitažlivý, interaktivní a hlavně zábavný průvodce po Českém ráji. Chtěla jsem zprostředkovat zajímavou formou turistům příběhy a historii daného území. A přivést je na místa málo známá nebo neprávem zcela opomíjená.

Iveta Bendová: Pod povrchem
Diplomová práce – autorská kniha, obor Grafický design

Autorská kniha a její součásti mají za účel objasnit a ve zcela novém světle nahlížet a reflektovat vznik
a proces sněhu. Téma sněhu, které se v průběhu práce zúžilo především na vznik a formu sněhových krystalů jako takových, vyplynulo z mé celoživotní fascinace tímto přírodním úkazem, kterému jsem se nyní rozhodla detailněji věnovat a rozšířit obzory nejen sobě, ale i svému okolí, které často mé nadšení pro věc nesdílí.

Iva Boháčová: Sne sne
Diplomová práce – ilustrovaná kniha, obor Ilustrace

Sny jsou bohatým inspiračním pramenem pro umělce výtvarného zaměření, ale i hudebníky
a spisovatele. Sny se inspiruji i já ve své práci. Myslím si, že sny jsou spojovacím článkem lidského pokolení od dávných kultur do současnosti. Sny a změny vědomí lidi od pradávna zneklidňovaly a přitom silně přitahovaly, proto v těchto stavech hledali zkušenosti, které přesahují naše běžné poznání světa. Ráda bych, aby kniha „Sne sne" podnítila ve čtenáři fantazii a ukázala mu mírně netradiční formu příběhu, který se týká každého z nás.

Radek Štěpán: Formul2
Diplomová práce – design formulového vozu, obor Design

Věnuji se automobilovému designu, zajímá mne vše okolo tohoto odvětví. Velmi se zajímám o technologie a o vizionářské návrhy budoucnosti. Celý projekt je tvořen jako reakce na v budoucnu nadcházející autonomii dopravních prostředků a je to určitý náhled na zatraktivnění diváckého sledování. Snaha byla vytvořit takový monopost, který by nijak tvarově nesouvisel se stávajícími referenčními vozy.

Markéta Šumová: Okamžik světla
Diplomová práce – „Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření"
L. Sutnar, obor Design kovu a šperku

Tématem a mottem mé diplomové práce se stal citát Ladislava Sutnara. Tento citát můžeme chápat z různých pohledů. Mé porozumění je v dobře provedené práci, kdy se jedná o ruční zpracování. Cílem mé práce bylo zachytit okamžik slunečních paprsků v lese a to vše přenést do šperku. Pro zachování autentičnosti jsem volila kombinaci optického vlákna se dřevem. Důležitá pro mě byla také volba různých dřevin, jelikož se v brožích snažím zachytit okamžik prostoupení světla do lesa, volila jsem k rozdílným pohledům jiná dřeva, která se liší barevně.

Tereza Švolíková: Moje značka
Diplomová práce – vlastní filozofie, analýza stylu, obor Fashion design

Prádlo jako nejintimnější část šatníku. Nosíme ho přímo na těle, proto je velmi osobní, jsme na něj háklivý a pečujeme o něj se zvláštní starostlivostí. Obtiskáváme do něj své tělo a zanecháváme v něm svojí stopu. Upozorňuji na neopakovatelnou jedinečnost člověka a okamžiku. Melancholii zániku překonává radost z prostých věcí.

Marta Vobrubová: Zjevení
Diplomová práce – světelný design, obor Intermédia

Tato práce je instalací připravenou pro zdevastovaný kostel svatého Mikuláše v obci Šitboř. Hlavním motivem jsou proměny světla a stínu v průběhu dne. Instalaci tvoří dvacet párů přesných laserových výpalků, které tvoří stín ve tvaru lidských očí. Obraz je nejpřesnější v době letního slunovratu. Pokud slunce nesvítí, není vidět nic, jen rozmazaný stín. To, jestli bude projekce vidět, je tak zcela náhodné - stává se vlastně určitým zjevením. V díle se nabízí určitá analogie mezi blednutím lidských vzpomínek - vzpomínek na původní Německé obyvatelstvo, ale také doslovným zavíráním očí nad cennou památkou

FUD bile logocz

eu

evropská unie

evropský fond pro regionální rozvoj

investice do vaší budoucnosti

sociální sítě

facebook

instagram

youtube

 

adresa

univerzitní 28, 306 14 plzeň

www.fdu.zcu.cz

GPS: 49°43'30.7"N 13°20'54.7"E